tisdag 9 mars 2010

En update om riksstyrelsens arbete!

Ojoj vad mycket det är man får göra som riksordförande, det är nästan lite förvånande ;). Nu har jag inte bloggat på ett par dagar så jag tänkte ge er en liten genomgång av vad den nya riksstyrelsen har gjort sen den blivit vald:

Haft två möten i Linköping. Där han ansvarsområden tilldelats enligt följande:

Michael Wigg: Kampanj
Mladen: Avgått pga studier i Kina
Ida Drougge: Valledare
Evelina Kogsta: Föreningsansvar
Peteris Timofejevs: Webb/Politisk produktion
Lars Hindrum: Centrala arrangmang

Varit ute på kampanjbesök i Lund, Örebro, Jönköping och Linköping.

Representerat Moderata Studenter på Skåne, Stockholm, Göteborg, Halland, Södra Älvsborg, Östergötland och nu i helgen även Uppsalas distriktsstämmor.

Hållit en presentation på Moderata Studenter på SUs årsmöte om riksstyrelsens kommande arbete.

Tagit fram en valplan

Inlett processen med att ta fram en ny hemsida.

Tagit fram en ny kampanjutbildning och kampanjhandbok som snart kommer att kunna vara medlemmarna tillhanda.

Satt ihop ett eget utbildningsspår till distriktsforum, som jag hoppas att så många av landets MST ordföranden kommer att delta på som möjligt.

Utöver detta har jag personligen representerat Moderata Studenters intressen i förbundsstyrelsen, valledningen samt den stadgegrupp som arbetar med att lägga fram ett nytt förslag till förbundsstadga i MUF.


Har säkert missat något, men jag tror att det är bra att ni får lite koll på vad vi pysslar med ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar