onsdag 14 april 2010

Är du kommunpamp eller aspirerande MSUare? Träffa MST på KRIKS!

På fredag går 2010 års Kommunala Rikskonferens av stapeln. Självklart kommer vi från Moderata Studenter att vara där för att berätta om vår organisation och allt gott vi kan göra för att vinna de studenter som finns i landets olika kommuner!

Så om du är intresserad, stanna gärna förbi vid vårt bås för en liten pratstund.

Jag vill dessutom meddela att jag nu haft min första debatt som riksordförande. Nervositeten var inte fullt lika påtaglig som jag trodde den skulle vara. Känslan av att verkligen vara från det parti som företräder arbetslinjen blev mycket påtaglig när jag stod där vid debattbordet och fick höra vänsteralliansens rop på bidrag (+2000kr i studiemedel var tydligen rimligt enligt vänsterpartisten).

Denna valrörelse kommer att handla om vilken politik som skapar morgondagens välfärd. I vissa stunder känns det som att vänsteralliansen helt gett upp hoppet om att kunna besvara den frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar